• manouchehri

    optical center

    www.mocoptic.com

عینک آفتابی گرد، ترند سال 2021

جدیدترین برای عینک‌های آفتابی گرد برای سال 2021عینک آفتابی گرد همه جا است. بیش از 100 سال است که این مدل قاب عینک وجود دارد، اما همچنان در میان افراد محبوبیت خود را حفظ کرده است.

این مدل عینک‌ ترند سال 2021 نیز است. خوشبختانه این سبک مناسب بیشتر فرم‌های صورت است، بنابراین همه می‌توانند از آن استفاده کنند. عینک‌های آفتابی گرد، دهه 1960 را به ذهن متبادر می‌کنند و توسط هنرمندان در جشنواره‌های موسیقی استفاده می‌شوند. ترند امسال مدل‌های جدیدی از این سبک عینک را ارائه داده که جذاب، کلاسیک و شیک هستند.

چندین برند عالی از جمله گوچی و شنل نیز سبک خاص خود را دارند. اما اگر فقط به دنبال عینک آفتابی ارزان با عدسی و قاب گرد هستید، نگران نباشید. شما هم می‌توانید متناسب با بودجه خود عینک آفتابی خوبی را خریداری کنید. در این مقاله به بررسی تاریخچه‌ی عینک آفتابی گرد و ترندهای برتر این سبک در سال 2021 می‌پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.



عینک آفتابی گرد ترند سال 2021


تاریخچه‌ای کوتاه از عینک آفتابی گرد

عینک آفتابی گرد از اوایل دهه 1900 وجود داشت؛ زمانی که تولیدکنندگان برای اولین بار تولید انبوه عینک آفتابی را برای عموم مردم آغاز کردند. عینک‌های آفتابی اصلی ارائه شده دارای لبه‌ی گرد بودند. از نظر سبک ساده و کاربردی بودند اما محبوبیت خاصی نداشتند.

پس از آن، در اواخر دهه 1920، سام فاستر، کارآفرین نیوجرسی، فروش عینک آفتابی ارزان قیمت را در بین افرادی که در ساحل وقت می‌گذرانند، آغاز کرد و خیلی زود استفاده از این عینک‌‌ها مد روز شد. اما درست زمانی‌که ستارگان خاص سینمای آن دوران مانند باستر کیتون، بت دیویس و مارلین دیتریش، عینک‌های آفتابی گرد زدند، محبوبیت این مدل عینک به حد انفجار رسید.

در دهه 1940 سبک‌های متنوعی از قاب عینک به وجود آمد که حداقل از نظر اندازه، مواد، رنگ و ضخامت قاب، حق انتخاب بیشتری را به مردم میداد. برخی از این قاب‌های گرد طرح‌های برجسته نیز داشتند.

پس از آن در دورانی، عینک‌های آفتابی با قاب گرد دیگر مورد پسند قرار نگرفت. البته ناگفته نماند همچنان طرفداران خاص خود را داشت. به عنوان مثال، در دهه 1960 و 1970، موسیقیدان‌هایی مانند جان لنون، جانیس جاپلین و جیمی هندریکس از عینک آفتابی گرد استفاده کردند و ستاره‌های فیلم مگا درو باریمور، برد پیت و گوئینت پالترو نیز در دهه 1990 از استفاده کنندگان این سبک عینک بودند.

در حال حاضر، عینک آفتابی گرد دوباره ترند شده است. حتما آن‌ها را به چشم‌های فارل ویلیامز خواننده رپ، ساموئل ال جکسون بازیگر و سوپراستارهای تأثیرگذار موسیقی لیدی گاگا و بیانسه و همچنین در طراحان مد (و بازیگران کودک سابق) مری کیت و اشلی اولسن دیده‌اید.  استقبال افراد مشهور از این سبک عینک، موجب تقاضای عمومی برای خرید آن شده است.


عینک آفتابی سال

انواع عینک آفتابی گرد

همان‌طور که در پیش گفته شد عینک‌های آفتابی با قاب و لنزهای گرد چیز جدیدی نیست. اما امروزه می‌توانید تنوع وسیعی از این سبک پیدا کنید که در ادامه درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم:

عینک آفتابی Panto - این عینک‌های آفتابی دارای ترکیبی از مدل گرد و بیضی هستند. این مدل یکی از معدود سبک‌های قاب هستند که متناسب با بیشتر فرم‌های صورت هستند.

عینک آفتابی گرد بزرگ - این گزینه بسیار تجملاتی است و اغلب برندهای مطرح مانند Fendi ، Prada و Gucci از این مدل، سبک خاص خود را دارند.

ترندهای برتر عینک آفتابی گرد

طبق نشریه صنعت عینک "20/20 Magazine" ، یکی از ترندهای برتر سال 2021 عینک آفتابی با قاب‌های گرد است. امسال برندهای عینک آفتابی گرد برای زنان و مردان به بازار عرضه شده است.

قاب‌های حاشیه طلا: حتی اگر همه گیری COVID-19 مانع از تماشای حضوری برنامه‌های مد و فشن شود، نمایش مدهای پاریس، لندن و میلان به صورت آنلاین پخش می‌شود. عینک آفتابی برتر امسال شامل قاب‌های طلایی برای عینک‌های آفتابی کلاسیک است که در بهار و تابستان با طرح‌های جدیدی، به محبوبیت خوبی دست یافته‌اند.

قاب‌های تیره رنگ: قاب‌های رنگی در سال 2021 دوباره احیا می‌شوند. انتظار می‌رود تا رنگ‌های غیر منتظره‌ای را در جدیدترین عینک‌های آفتابی گرد، از قاب‌های گیلاسی رنگ گرفته تا سبز، قهوه‌ای و حتی قرمز تیره ببینید.

لنزهای آینه‌ای: یکی از داغ‌ترین مدل‌ها در میان دوست‌داران مد، عینک آفتابی آینه‌ای است. قاب‌های گرد با لنزهای نقره‌‌ای امسال و لنزهای آینه ای چند رنگ با سایه‌های آبی، سبز و صورتی محبوب هستند.



ترند عینک 2021- پل‌های بینی در بعضی از عینک‌های آفتابی گرد به روز می‌شوند و احتمالاً تابستان امسال آنها را در همه جا خواهید دید. این طرح پل دارای لنت‌های کوتاه است که در دو طرف بینی قرار گرفته و باعث راحتی بیشتر عینک آفتابی شما می‌شود.

قاب‌های Clubmaster - این سبک به قبل از سال 2021 برمی‌گردد. این عینک‌ها لنزهای گردی دارد که در قاب‌هایی تنظیم شده که قسمت بالای آن ضخیم‌تر از پایینش هستند.

نکته پایانی

در انتخاب عینک به خاطر داشته باشید که عینک آفتابی مورد نظر باید بهترین محافظت را در برابر پرتوی فرابنفش (UV) برای چشمان شما ایجاد کند.